Zásady tvorby ŠkVP
				
				
				Zásady a podmienky pre vypracovanie školských vzdelávacích programov ISCED 3
Školský vzdelávací program je základným pedagogickým dokumentom školy (podľa školského zákona).
Školský vzdelávací program vydáva riaditeľ školy po prerokovaní v pedagogickej rade školy, rade školy a písomnom súhlase zriaďovateľa školy podľa zákona § 7odsek 2.
Súlad školského vzdelávacieho programu so Štátnym vzdelávacím programom, cieľmi a princípmi vzdelávania kontroluje Štátna školská inšpekcia.
Zásady:
	- Školský vzdelávací program vypracováva škola na základe Štátneho vzdelávacieho programu. Odráža sa v ňom zameranie školy a stratégia, ktorú určuje vedenie školy spolu s regiónom a obcou. Zohľadňuje potreby a možnosti žiakov, pedagogického zboru.
 
	- Školský vzdelávací program je výpoveďou školy o predstave kvality vzdelávania.
 
	- Školský vzdelávací program tvorí spolu celý pedagogický zbor.
 
	- Pre tvorbu školského vzdelávacieho programu využíva škola voliteľné hodiny a vypracováva si vlastný učebný plán. V školskom učebnom pláne sú využité všetky hodiny, ktoré má škola k dispozícii.
 
	- Škola môže mať aj viacero školských učebných plánov, v prípade, že má triedy s rôznym zameraním.
 
	- V učebnom pláne sú uvedené aj nové predmety, ktoré si zvolila škola.
 
	- V učebnom pláne bude uvedený aj spôsob realizácie prierezových tém.
 
	- Pre každý predmet, v prípade, že škola doplnila počet hodín pre predmety v Štátnom vzdelávacom programe musí škola vypracovať učebné osnovy.
 
	- V prípade zaradenia nových predmetov, vypracuje učebné osnovy.
 
	- Škola si môže vytvoriť názov pre svoj školský vzdelávací program, ktorý vystihuje jej myšlienky.
 
 
Školský vzdelávací program obsahuje: 
        A) Všeobecné údaje
	- Názov vzdelávacieho programu
 
	- Predkladateľ
 
	- Zriaďovateľ
 
	- Platnosť dokumentu
 
	- Charakteristika školy – veľkosť, umiestnenie a pod.
	
	B) Charakteristiku školského vzdelávacieho programu
	  
	- Stratégiu školy, vymedzenie cieľov školy
 
	- Stupeň vzdelania, ktorý sa dosiahne absolvovaním školského vzdelávacieho programu
 
	- Zameranie, resp. profiláciu školy
 
	- Profil absolventa
 
	- Organizácia prijímacieho konania
 
	- Organizácia maturitnej skúšky
 
	- Vzdelávacie stratégie
 
	- Školský učebný plán
 
	- Učebné osnovy predmetov
 
	- Metódy vyučovania
 
	- Organizácia vyučovania
 
	- Vyučovací jazyk
 
	- Personálne zabezpečenie
 
	- Materiálne a priestorovo-technické podmienky
 
	- Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní
 
	- Vnútorný systém hodnotenia a klasifikácie žiakov
 
	- Vnútorný systém kontroly a hodnotenia zamestnancov školy
 
	- Požiadavky na kontinuálne vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov
 
	- Podmienky pre vzdelávanie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
 
 

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní License.