Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Oficiálna web stránka Štátny pedagogický ústav

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

Riaditeľ ŠPÚ Ľ. Hajduk rokoval v Mníchove o ďalšej spolupráci s Goetheho inštitútom

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:


Riaditeľ ŠPÚ Ľ. Hajduk rokoval v Mníchove o ďalšej spolupráci s Goetheho inštitútom

„Keďže naším spoločným cieľom je pomôcť základným školám nemeckej národnostnej menšiny na Slovensku, pani riaditeľka navrhla v spolupráci s Goetheho inštitútom v Bratislave  možnosť vzdelávania učiteľov. V budúcom roku v ŠPÚ plánujeme uskutočniť konferenciu k danej problematike a sme veľmi radi, že predstavitelia Goetheho inštitútu prijali našu ponuku a stanú sa spoluorganizátormi, svojimi príspevkami obohatia obsah konferencie,“ povedal po rokovaní riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk.

Zástupcovia ŠPÚ sa v Goetheho inštitúte v Mníchove zúčastnili aj prvej medzinárodnej konferencie s problematikou vyučovania s využitím metodického prístupu CLIL.

Na 1. konferenciu CLIL a nemčina ako cudzí jazyk; Možnosti a hranice (MINT und DaF; Chancen und Grenze) pricestovali odborníci na metodiku CLIL zo 105 krajín. Odzneli tu prednášky zamerané na výskum, ale aj príspevky s praktickými didaktickými postupmi pre učiteľov,  pomocou ktorých sa žiaci na  hodinách s CLIL dokážu veľmi efektívne a úspešne vzdelávať.

„Osobne ma veľmi zaujala prednáška prof. Dr. Christiane Dalton - Puffer z Univerzity vo Viedni, ktorá bola zameraná na vedecké výskumy, porovnávajúce výkony žiakov v CLIL triedach s kontrolnými triedami a prezentácia Sarah Rau, z univerzity Duisburg – Essen, ktorá sa zamerala na jazykovú podporu na CLIL vyučovaní v rámci prírodovedy,“ zhodnotil priebeh konferencie riaditeľ ŠPÚ, ktorý sa v Mníchove stretol aj s generálnym konzulom SR v Bavorsku Jánom Voderadským.