Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Oficiálna web stránka Štátny pedagogický ústav

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

ŠPÚ a Fakulta psychológie PEVŠ budú spolupracovať na projekte Mentálne zdravie žiakov ako významný indikátor kvality školy

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:


ŠPÚ a Fakulta psychológie PEVŠ budú spolupracovať na projekte Mentálne zdravie žiakov ako významný indikátor kvality školy

„Prevencia smeruje do individuálnej, rodinnej, komunitnej a spoločenskej oblasti, pričom sa zdôrazňuje potreba posilňovať predovšetkým protektívne faktory ako je napríklad  reziliencia a redukovať faktory  ako napríklad nezamestnanosť a autokratický štýl výchovy, ktoré sú považované za obzvlášť rizikové. Výskum a podpora mentálneho zdravia detí a adolescentov je dôležitou investíciou do budúcnosti. Práve školy a pracoviská sú pre tieto aktivity kruciálne, pretože v školách a na pracoviskách ľudia trávia väčšinu svojho času“, povedal riaditeľ  Štátneho pedagogického ústavu doc. PhDr. Ľudovít Hajduk, PhD. Originálnosť projektu Mentálne zdravie žiakov ako významný indikátor kvality školy vychádza z toho, že podobná empirická analýza úrovne mentálneho zdravia žiakov, nebola doposiaľ  v slovenských školách vypracovaná. 

„Predkladaný projekt sa sústreďuje na zistenie celkovej úrovne mentálneho zdravia žiakov na reprezentatívnych výberoch probandov zo základných a stredných  škôl na Slovensku, berúc do úvahy okresy, kraje a regióny Slovenska, druhy a typy škôl, a žiakov z mainstreamu a rizikových žiakov. Druhú rovinu originality predstavuje štandardizácia  nástroja na meranie sociálno-emocionálneho zdravia SEHS, ktorá bude zameraná na dve cieľové skupiny, 8-12 ročných žiakov a 13-19 ročných žiakov“, uviedla autorka projektu, prof. PhDr. Eva Gajdošová , PhD., vedúca Ústavu školskej, pracovnej a organizačnej psychológie z Fakulty psychológie PEVŠ. Jedným z výstupov projektu bude moderný adaptovaný test pripravený na široké použitie v pedagogicko-psychologickej praxi a výskume. Môžu ho využívať vo svojej psychologickej a edukačnej práci, zameranej na zmapovanie aktuálneho stavu mentálneho zdravia žiakov v konkrétnej škole, odborníci z radov psychológov tak v školách a v školských zariadeniach, ako aj mimo nich.