Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Oficiálna web stránka Štátny pedagogický ústav

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:


Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru

Úvodný príhovor patril riaditeľovi ŠPÚ Ľudovítovi Hajdukovi, ktorý ako hostiteľ podujatie otvoril.

„Realizácia podujatia  je  významná pre  implementáciu RFCDC vo všetkých oblastiach výchovy a vzdelávania a na všetkých úrovniach. Poskytuje priestor na riešenie aktuálnych výziev v oblasti výchovy a vzdelávania k ľudským právam a demokratickému občianstvu. Je zároveň príležitosťou na zlepšenie spolupráce  nielen medzi jednotlivými inštitúciami, ale najmä smerom k školám,“ povedal riaditeľ ŠPÚ Ľ. Hajduk.

Zástupcovia koordinačného projektového tímu ŠPÚ – námestník ŠPÚ Jozef Facuna a výskumná a vývojová pracovníčka  Denisa Ďuranová oboznámili účastníkov s  diseminačnými aktivitami Rady Európy.

Podstatná časť programu bola venovaná príkladom implementácie Referenčného rámca kompetencií pre demokratickú kultúru, ktoré predstavila expertka Európskeho Wergeland Centra Caroline Gebara, ktorá sa ako koordinátorka a spoluautorka početných projektov rozvoja profesijných kapacít vo svete špecializuje na vzdelávanie k ľudským právam. Na jej profesionálne a kompetentné vystúpenie reagovali účastníci okrúhleho stola, ktorí uvádzali aktivity svojich škôl i žiakov ako konkrétne príklady zo svojej praxe.

Popoludňajší workshop Zuzany Lichej z ŠPÚ prispel  podnetnými aktivitami pre pedagógov   k  efektívnemu vyučovaniu a budovaniu kompetencií žiakov. Dominovali schopnosti analyticky a kriticky myslieť, porozumieť sebe samému a nechýbalo ani kompetencia na kritické porozumenie jazyka. Diskutujúci vzájomným zdieľaním skúseností spoločne identifikovali možnosti implementácie kompetencií pre demokratickú kultúru v rámci školského prostredia. Vlastnými odporúčaniami tak prispeli k rozvoju vzdelávania v predmetnej oblasti na úrovni školy a triedy.

 


Aktivita je realizovaná s finančnou podporou Rady Európy.