Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Oficiálna web stránka Štátny pedagogický ústav

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

V ŠPÚ prezentovali metodiku Integrované digitálne technológie

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:


V ŠPÚ prezentovali metodiku Integrované digitálne technológie

Počas štyridsaťpäť minútovej hodiny stihli vyriešiť otázky z cvičenia a napísať aj test z daného učiva. Úlohou navyše bolo zhodnotenie prezentovanej metodiky vyučovacej hodiny v ankete.

Študenti si popri sledovaní prezentácie robili poznámky, tvorili otázky a mohli si aj podčiarkovať text potrebný pre verbálnu tvorbu otázky. Vopred pripravené otázky potom použili v diskusii so spolužiakmi, pričom na otázky a odpovede bol vymedzený čas, podobne, ako pri práci s praktickými cvičeniami a pri teste.

Pri používaní metodiky Integrované digitálne technológie je študent hodnotený v diskusii za vhodné, odborne formulované otázky aj odpovede, návrhy riešení, odhalenie spojitosti väzieb a vzťahov a poukázanie na morálne či etické hľadisko. Praktické cvičenie pomáha študentom zvládnuť pojmy a vzťahy, ktoré si zatiaľ nemali dôvod osvojiť. Cvičenie a test robili žiaci v písomnej podobe, ale projekt ráta aj s elektronickou formou cvičenia a testu s použitím tabletu alebo notebooku, čo hodnotenie zvládnutia tematickej úlohy jednoznačne urýchli.

„ŠPÚ podporuje alternatívne vyučovacie metódy, pokiaľ splnia požadované atribúty kvality. Podobne ako v iných podobných prípadoch sme sa zatiaľ dohodli na prvom kroku, ktorým je vypracovanie projektového zámeru s vypracovaným postupom na vytvorenie obsahu pre konkrétny predmet v základnej škole,“ uviedol riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk.